söndag 27 november 2011

Ljust och fräscht

Fredrik Lindström och Henrik Schyffert åker land och rike runt och pratshowar kring temat. Jag tänkte först att jag verkligen ville se den, men så såg jag biljettpriset.

Hm...
525 spänn för en tvåmannashow? I en hockeyarena?
Inte direkt intimt, inte direkt det bästa formatet för mig - eller för showen.

För samma peng får jag se en hel opera eller musikal!
Stor ensemble, massor av ljud och ljus, scenografi, kostymer, scenarbetare... Och de har repeterat några månader innan på heltid. Dessutom betalar de en procent på varje biljett för rättigheterna!

Jag känner mig plötsligt skeptisk.

Och sedan läste jag en recension på Lindströms bok, där den beskrevs gnällig och trött. Inte för att showen med nödvändighet måste vara likadan, men det skapade ytterligare tveksamheter.

Fast temat och idén är jätterolig!

Hemma hos oss tittar vi gärna på renoveringsprogram. Just nu har vi inte så värst mycket roliga projekt igång, mer underhåll (tråkigt och dyrt), men snart kanske det tar fart igen... Fast vi hör nog inte till de "ljusa och fräscha". Vårt hem är nog mer "lugnt och mjukt". Inte så mycket Ernst...

1 kommentar:

  1. jag tycker nog att Ernst är lungt och mjukt, förstås. Däremot gillar jag inte "shabby chic" nån vidare. Alldeles för sterilt med allt det där vita enligt min smak. Ett hem ska vara ett hem där man kan röra sig, inte en utställningslokal. Tycker jag.

    SvaraRadera