lördag 27 augusti 2011

Den trötta ryggraden

Jag minns för några år sedan.
Då var min ryggrad stel och trött.
Den kändes gammal, orörlig och sved liksom inuti.

Jag visste inte vad jag skulle göra.

Inte ens fyrtio år, men ryggen kändes på upphällningen.
Det var helt klart att den inte skulle räcka till åttioårsåldern!

Idag har jag inte ont alls. Ryggen är fri och flexibel, sällan trött. Jag tänker helt enkelt inte på den så ofta – den bara fungerar.

Två saker låg bakom problemen:
Näringsbrist och gammal skit.

Tack vare att jag hade ätit "nyttigt" i många år och tränat väldigt mycket, hade jag urlakat min kropp totalt. (För stora uttag jämfört med insättningar på näringskontot.) Dessutom hade jag ont i själen, och ryggraden är själens baksida...

Så det var en massa skit som skulle rensas ut. Med hjälp av behandlingar av olika slag har jag skalat bort lager efter lager. Och med hjälp av kosttillskott har kroppen börjat återbygga och reparera allt som har legat nere i åratal.

Det är fantastiskt!
Kroppen kan verkligen fixa det mesta (eller kanske allt).

Nu, när jag är 40 fyllda, har jag en fräschare ryggrad och kropp än jag hade när jag var 25. Ja, jag är rundare – men jag bryr mig faktiskt inte så mycket. Jag mår så himla mycket bättre nu än när jag hade magrutor! För under skinnet var allt i uppror. Och ryggraden värkte varje dag.

Tack, min kropp, för att du orkade hela vägen tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar