söndag 19 februari 2012

Värd det bästa?

Ja, jag tycker att jag är det: Värd det bästa, alltså.

Det är därför jag använder Mac.
Och kör BMW.
Samma med kosttillskotten från Nuskin.
Faktiskt också därför jag har valt en prästgård på landet med bergvärme och superbredband.

För att jag är värd det.

Givetvis är det inte det bästa i någon form av objektiv mening.
Nej – alla blir saliga på sitt sätt!
I mitt universum är de här sakerna bäst. Eller snarare:
Efter noga utvärdering har jag kommit fram till att de här märkena gör jobbet för mig.

De fungerar.
De krånglar inte.
De är billiga att äga, behöver inte repareras.
De gör det möjligt för mig att göra allt jag vill göra.
De kräver väldigt lite uppmärksamhet tillbaka.
De ger livskvalitet.

Och ja, de kostar lite mer.
Men inte i förhållande till vad de ger!
Det är mer ut för varje krona, så att säga.
Och skulle man räkna all tid man får lägga på mindre funktionella produkter, som måste repareras, köras till verkstad, uppgraderas/ominstalleras/startas om, så blir jämförelsen nästan löjlig.

Så jag har bestämt mig:
Jag är värd det bästa.
Saker är till för att underlätta, så att man kan leva det liv man vill leva.
Jag vill inte lägga tid och energi på prylarna i sig!
Därför köper jag det bästa.

Snobberi? Nä, det handlar inte om märket i sig.
Jag vill bara ha grejer som fungerar.
Kvalitet är jag väldigt petig med...

För jag är värd det.

5 kommentarer:

  1. Hej! Kan du precisera vilka kosttillskott du äter? Jag har testat olika; rekommenderade, hälsokost osv men har inte hittat rätt riktigt. När jag googlade Nuskin fick jag lite konstiga träffar...

    //Britt

    SvaraRadera
  2. De här:
    https://www.nuskin.com/content/nuskin/sv_SE/products/pharmanex/nutritionals/food_supplements.html

    Vill du prova, så säg till mig. De är jättedyra på nätet om du beställer direkt. Jag köper för 766 kr inkl frakt (i stället för 1000 kr).

    SvaraRadera