lördag 25 februari 2012

Rätt sorts: Kosttillskott

Väldigt många människor i Sverige äter kosttillskott.
Det är en gammal fin tradition!
På våra breddgrader har man nämligen alltid vetat att vi måste sköta oss exceptionellt bra för att överleva.

Idag råder grav näringsbrist i ekonomiskt välmående länder som Sverige. Här har vi lika låga näringsvärden som befolkningen i USA. Runt medelhavet och i Japan ligger de betydligt bättre till. Varför?
Givetvis för att de har mer närproducerad mat, äter mer mat från havet och får mer sol.

I Sverige visst man redan vid 1900-talets början att man skulle äta fiskleverolja för att hålla sig frisk. Omega3, mina vänner! Den som tog sin äckliga hutt varje dag, slapp rakitis och kinesen (eller vad flunsan kallades just då). Tyvärr glömdes den här kunskapen bort någon gång på 60-talet. Inte för att vi behövde det mindre – tvärtom, eftersom vi hade slutat äta sill så ofta som vi behövde – utan för att det inte var "på modet".

Idag äter var och varannan människa någon form av vitaminer.
Det tycker jag är bra, det är att ta hand om sig själv.

Men det handlar förstås om att välja rätt sorts.
Kosttillskott som gör jobbet, som ger oss den hälsoförhöjning som vi vill ha.

Själv har jag provat många olika sorter. En del har fungerat till viss del, andra inte alls. När jag sedan sprang på Nuskins produkter, blev jag frälst.
Vilken livskvalitetshöjning! För första gången kände jag tydlig skillnad.
Men inte nog med det: Skilladen i hälsostatus var mätbar.

Det hjälper ju inte att det är fina grejer man stoppar i sig. Man vill ju veta att det gör nytta, dvs att kroppen kan få glädje av det hela.

Man vill veta.
Om man – som jag – känner jätteskillnad och upplever att livet kan indelas i FN och EN (Före Nuskin och Efter Nuskin), så är det väl inte så viktigt att mäta. Men annars tycker jag att det är det. Jag tycker att man ska veta att pengarna man lägger ut kommer tillbaka i hälsa.

De som tycker att naturvetenskapliga studier av saker och ting är bra, kan också få sitt lystmäte när det gäller Nuskin. De har omkring 40 forskare knutna till sig, och otaliga studier från stora universitet (Harvard, Utah, Stanford m fl) bakom sig. Allt finns i fina tabeller och grafer, bara att läsa. Dubbelblinda studier på stora populationer.

Jag har äntligen hittat rätt sorts kosttillskott.
Nu är jag frisk (aldrig förkyld), pigg, slipper PMS, sällan ont i mina reumatiska leder, klarar stress bättre, tar bättre beslut, ser bättre (jo, synen har förändrats till det bättre), har mer energi och är smidigare i musklerna. Det tycker jag är bra resultat för några piller om dagen!

Och ibland tänker jag att det är den bästa investeringen jag någonsin har gjort.
Fantastiskt skönt att må som man förtjänar! :)

Fast jag tycker att alla gör det.
Förtjänar att må på topp, alltså.
Och det är därför jag missionerar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar