söndag 10 juli 2011

Håglös

Sitta känns ok. Andas likaså.
I övrigt har jag ingen lust.

Ingen lust att jobba, ingen lust att städa, ingen lust att cykla en tur, ingen lust att gräva i trädgården.
Egentligen har jag inte någon lust att göra någonting alls.

Är det något fel på mig?
Det här är ju inte jag!
Jag kanske är sjuk.
Eller har jag blivit lat?
Hu, hemska tanke.

Det enda jag vill är att stå i naturen och andas.
Resten får vara just nu.

Undrar varför jag är så motvillig. Kanske är det för att livet i alla skeden har varit göra göra göra och att jag nu är på väg att vända den skutan? Att pendeln måste slå åt andra håller innan den kan hitta det gyllene medelläget?

Plötslig slår det mig: Att göra "ingenting" gjorde jag ju när jag var tonåring. I timmavis, faktiskt. Då låg jag på en filt, läste böcker, åt frukt och sov en skvätt. Hela dagar ibland. När gjorde jag det sist?

Aha - är det det här som är att vara LEDIG?
Jag har kommit in i semestermode!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar