fredag 9 december 2011

Fredagsmys

Fredag är inte riktigt en vardag. Den är ett mellanting mellan vardag och helg.

Allt är lite mer avspänt. Man tar kanske lite längre fikarast på jobbet, det är ok att sluta lite tidigare och tempot är lite chilligare. "Jag tar tag i det på måndag", tycks de flesta tänka.

På kvällen brukar man undvika att starta projekt. Städa ur köksskåpen - ah, det kan vänta. Rensa bland kläderna hinner vi imorgon. Och fastän kvällen är längre än vanligt, känns det inte så viktigt att köra den där tvätten.

Livet är helt enkelt lite skönare.

Och jag tänker: Hur bra vore det inte om vi hade den inställningen hela veckan? Om vi tog det lugnare, unnade oss en kaka till kaffet och andades mer.

Det ska bli min nya grej!
Härmed utropar jag: FREDAG HELA VECKAN!

Är du med mig? ;)

2 kommentarer:

  1. jaaaaaa! Till att börja med kanske bara onsdag, torsdag och fredag. Man får ta det lite lugnt med förändringar och inte "jobba för snabbt" som du vet;-)

    SvaraRadera
  2. Ok, vi bestämmer det. Ons, fre, lör. Jag ska skriva in i kalendern!

    SvaraRadera