onsdag 7 december 2011

Att jaga sin dröm

Det är inte lätt att våga drömma. Att se bortom berg och backar, ignorera svårigheterna och bara sikta på målet.

Det kostar på.

Ibland möter jag människor som inte egentligen har de förutsättningar som krävs för att nå sin dröm. Det kan vara den närsynte som vill bli pilot, dyslektikern som tänker bli författare, lilla knubbisen som vill bli dansare eller kortisen som vill bli höjdhoppare.

Vid en första anblick kan jag tänka "men kära nån, det blir ju väldigt svårt för dig". Det brukar jag dock vara väldigt tyst med, eftersom jag tycker att var och en måste få välja väg själv. Efter ett tag får jag sedan le åt mig själv, och inse att det krävs mycket mer än goda förutsättningar för att lyckas.

Vad som är så imponerande med dessa människor, är flera saker. De verkar inte bry sig om hur lång vägen är till målet. Dessutom låter de inte de här "småsakerna" begränsa sig. Ibland tycks de inte ens se dem! Och det de saknar, tar de igen mångfalt i mod och viljestyrka.

Fantastiskt!

De låter ingenting stå emellan dem och deras mål.
I stället följer de sina drömmar och räknar ut vägen allt eftersom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar