torsdag 27 oktober 2011

Entusiasm berör!

Jag älskar entusiastiska människor!

Oavsett vad som får dem att gå igång så där på alla cylindrar. Det kan vara något som jag inte alls förstår, som hot rods eller bergsklättring eller pelargonior, det spelar ingen roll.

Entusiasmen är smittande.

Den tänder en eld i människor som gör dem lyckliga.
Ögonen gnistrar, rösten får en ny klang, de ler, deras hud glöder.
Det är som att vrida på volymen på varenda detalj i människan, så att hon eller han är 100%.

De blir allt de kan bli.
Be all you can be – mitt allra bästa livsmotto.
Det är så härligt när människor når till sitt yttersta.

Det känns som om världen skulle bli en helt annan, färgladare, vibrerande och mer levande plats om människor kunde vara entusiastiska oftare.

Vad är entusiasmens motsats?
Jag tror likgiltighet.
Men det finns en spännande sak med detta: Jag tror också att likgiltighet är motsatsen till kärlek.

Kan man därför säga att entusiasm är samma sak som kärlek?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar