måndag 22 oktober 2012

Dimgrå dagar

Vissa dagar är dimmiga och grå.
Allt är lite mindre skarpt; man ser inte så långt, ljuden är dämpade, färgerna är utsuddade. Allt är helt enkelt lite mer gråluddigt.

Ibland är det irriterande, fult och tråkigt.
Ibland är det skönt.

Allt beror på hur man själv mår och vad man har för behov just den här dagen.

Idag har jag den stora turen att ha en luddig dag invärtes samtidigt som det är en grådimmig dag utomhus. Det matchar så bra!

Jag är trött, lite slö i huvudet, pratar långsamt.
Ljuden förändras av vädret, blir luddigare av dimman.
Passar.

Jag är i någon form av "status quo"-state of mind.
(Ja, jag har dåligt med ord idag också. Då kommer engelskan.)
Utanför ser det ut som ingenting har förändrats sedan 1800-frysihjäl.
Passar.

Jag har inga direkta ambitioner, tänker bara ta mig igenom dagen.
Ute är det en skitdag, som bara är, inte tillför något, inte kräver något.
Passar.

Tack, säger jag, för denna dimgrå måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar