tisdag 28 augusti 2012

Energi och ork

I många, många år valde jag mat utifrån hur många kalorier den innehöll. Mycket kalorier (som i smör, fett kött eller oljeinlagd fisk) gick bort. Ju mindre kalorier, desto bättre.

Eftersom jag samtidigt tränade som en galning, jobbade dygnet runt och stressade fantastiskt mycket, var det inte ett framgångskoncept.

Jag blev riktigt, riktigt sjuk och var mer eller mindre funktionsstörd i 10 år.

Sedan mötte jag en läkare som kunde det här med näring på riktigt.
Hon lärde mig om cellförnyelse, om kroppens möjlighet att självläka, om stressens påverkan på kroppen, om sömnbristens påverkan på kroppen. Hon lärde mig att jaga något annat än kalorier:
Vitaminer, mineraler, antioxidanter.
Och Omega 3.

Det är ett helt annat sätt att tänka.
Och herrejestanes, vilken kvalitetsskillnad på livet!

Nu är jag väldigt sällan sjuk, orkar mycket mer, sover bra, är glad och ser lösningar på svårigheter. Sedan har jag dessutom mindre problem med min reumatism och min oroliga mage, ser bättre och har fått fantastiskt hår och bra hy. Det ser jag som en bonus.

Vill du lära dig det jag lärde mig?
Jag föreläser gratis om detta!
På ca 90 minuter berättar jag allt jag vet... :)
Nästa tillfälle är nu på onsdag (29/8) i Växjö.
Maila mig om du är intresserad!
(Adressen är karin@helakroppen.nu)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar