torsdag 11 december 2014

Defekt spelare

Ibland känner jag att det är någon annan som trycker på knapparna på mitt livs musikspelare.

Den jäveln trycker inte bara på REPEAT en gång, utan har hittat någon funktion som gör att saker och ting upprepas gång på gång på gång på gång tills det spåret är så slitet att jag vill SKRIKAAAA rätt ut medan jag kastar mig på marken och rullar runt sparkandes.

Samma upplevelser.
Samma "att göra"-listor.
Samma nyheter i samma tidningar.
Samma ointressanta TV-program i samma kanaler.
Samma (eller olika) människor som säger samma saker.
Samma bråttom med olika saker.
Samma.

Jag är inte bra på samma.
Släpp repeat-knappen, din sadist!

Sätt på RANDOM i stället, vet jag!
Det är roligt.
Då händer saker i väldigt roliga ordningar, helt oförutsägbart.
Det uppstår fantastiska synergieffekter när saker som aldrig setts förut möts.

Men just nu kommer det inte att hända.
Nej. Repeat. Repeat. Repeat.
Och dessutom har spelaren hängt sig på högsta volym, med någon sorts blinkande stroboskopljuseffekt. HÖÖÖÖGT spelar den SAAAAAMMA låt med BLINK BLINK BLINK framför mina ögon.

Dessutom har pausknappen slutat fungera.
Den är utsliten.
När man trycker på den, går bara låten om från början.
AAAAH!

(Paus för ryckande ögonvrå och ticks i mungipan.)

Det finns bara en sak att göra:
Vänta tills batteriet är slut och då bara gå och lägga sig, utan tanke på att ladda upp. Bara... låta bli att starta om. Svartskärm. För att – efter så lång tid som det behövs – stilla våga stoppa i sladden igen, se laddarsymbolen dyka upp på skärmen och höra det välbekanta pinget när den får kontakt.

Då går det att skruva ner volymen.
Och pausknappen fungerar igen!
Inte blinkar spelaren heller.

Och livet rullar på medan jag sköter knapparna.
Ett tag till...

4 kommentarer:

  1. det här har vi nog alla väntat länge påå! kul att du share:ar ign! mvh s

    SvaraRadera
  2. ååhh, igen, jag glömde att skriva detta dåra; så som jag väljer å c det; (o vf inte välja sj o käna inte tänka själv, utan kanske både känna sj o därefter tänka sj, innan man går in i domare rollen trots att man kanske sj äger felet, el kanske ingen har rätt, båda har båda olika versioner av samma rätt? ajja ska inte spejsa ut för mkt i ovidk, nu.
    spinner iväg, men summa summarunt,

    såfort du har tankat ned lärdomarna/läxorna/kunskapen som jusT denna situationenn ska ge dig (läxorna) så har du free pass å move on o gå vidare till nåt anat mer fördelaktigt för både mott o givaren/a.

    REMEMBAH; en mur som du forcera finns det många sätt att forcera; inte bara de uppenbara;

    du kan även vara extrra schysst mot muren o ge den en opera förestälnn nån annan stans, prata nice å trevligt me muren, lura muren lite fint o spexigt att d är roligare o ligga o mure o lura npn annan stans; övetrtala mure, snacka fint vårdat, välupfostrat å städad med muren, trolle bort muren, ge den kärlek så den inte orkar vara en tråkig mur längre utan vill dela m sig av sina tegel stens visdomar till andra trängtande själva själar, ist för å ligga där o sura å få ut ngt gnm å tycka väldigt väldogt synd om sig sj,, o klandra bara alla andra

    påminner mig om detta reportage;

    http://www.expressen.se/nyheter/har-ar-kafekvittot-som-fick-manniskor-att-rasa/

    (helt rätt själv-möjlighets upplyftande o framlyftande o fick andra å c sina möjligheter o inte stirra sig blind på sina BEGRÄNSNUNGAR (o nära dem som sina ungar), utan snöa in på hur d kan bidra o contribute, ist..utan lära sig å c geeeenom det sjuka, intill det friska..

    å kom ihåg; en mur e aldr, sällan starkare än sin svagaste steen....

    SvaraRadera
  3. u get in lajf.. the energy u put in
    så start puttin stn else in da pot!
    ps du är en lebaVANDE ÄNGEL o profet.. älska nuet../glad o nöjd kund

    SvaraRadera
  4. man måste tydl. evisa att man inte e en robot
    för att få skrivA här.. d slipper man i livet juu..**

    SvaraRadera