fredag 27 augusti 2010

Profilbild - mitt barn?

Jag förstår inte.
Varför har man sitt barn som profilbild på Facebook eller andra sajter?

För det första: Ditt barn är inte du.
Du är en egen person.

För det andra: Det kanske inte ens är så lämpligt att lägga ut bilder på ditt barn.

För det tredje: Gamla vänner som vill komma i kontakt med dig igen, känner inte ditt barn. De kommer inte att hitta dig.

Jag förstår fullständigt om en dykare sätter ett cyklop som profilbild, eller en dansare har en danssko, eller om en botanist har en blomma.

Men sitt barn?
Det förstår jag inte.
Oerhört märkligt.

Jag älskar mina barn och är oerhört stolt över dem, men jag tycker inte att deras bilder passar i det här sammanhanget. Åtminstone inte som min profilbild. När de är gamla nog får de kanske ha ett eget Facebook-konto. Då hoppas jag verkligen att de inte har mig på sin profilbild!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar