tisdag 26 februari 2013

Änglar – finns de?

Ja. Jag tror det.
Jag är faktiskt väldigt säker.

Trots att jag inte är religiös ett endaste dugg.
Tror gör jag däremot, på livsljuset/gudsljuset/brahman och återfödelse.
Och livsguider, artefakter och ledsagare.
Och änglar.

Jag har haft besök av några.
Det var väldigt okomplicerat: Jag bjöd in dem och de kom.
Oerhört märkligt!
För jag kunde se dem...
Och de såg inte ut som jag trodde, så jag hittade inte på dem.

De visade mig hur vi kan hjälpa varandra att hela våra kroppar.
Jag provade genast på en vän, vars hopplösa frusna skuldra genast började läka.

Änglarna kan också hjälpa till med helt triviala saker, som väder. Härom dagen skulle jag köra långt, och det snöade. Snöandet tilltog och jag tyckte att det var jobbigt att se. Halt var det också. Så då bad jag om hjälp att få stopp på snöfallet längs med min väg. Det dröjde inte ens fem minuter, så upphörde det!

Jag är lite orolig för att be om för mycket.
Liiite saker får man faktiskt greja själv, tänker jag.
Kan ju inte besvära änglarna om allt!

I förrgår nämnde jag för en fin ny bekant att jag alltid har så ont i korsbenet (bak i bäckenet). Rent medicinskt handlar det om en reumatisk åkomma, skelettet bryts ner och musklerna blir inflammerade. Själv har jag en annan förklaring: Jag har ett kors att bära och kommer att ha ont tills det är avklarat. Därför står jag ut, och försöker göra så gott jag kan. Då sa min bekant: "Be änglarna att bära din smärta!" Kan man det? tänkte jag. Men jag testade. Ur min skärande smärta bad jag om hjälp. Några minuter senare försvann den.
Jag har nu varit smärtfri – SMÄRTFRI – i snart två dygn och sovit igenom två hela nätter. Det är oerhört. Efter att ha burit smärta hela dagarna, vaknat flera gånger varje natt, inte kommit ur sängen på morgonen, haft problem med att bära så känner jag inte av bäckenet och korsbenet. INTE ALLS. Inte ens på morgonen! Jag kan resa mig normalt ur sängen!

Är det så lätt? Kan man bara be om vad man vill ha hjälp med och få det? Jag vet inte. Kanske beror det på vad det handlar om. Men ändå...

Min nyvunna – eller förstärkta – erfarenhet öppnar helt nya möjligheter...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar