tisdag 1 februari 2011

Övergrepp på barn

Det svartnar för mina ögon när jag bara tänker på dem: Pedofilerna.

Vuxna som förgriper sig på barn är sjuka i huvudet. Det finns ingenting förmildrande, jag har ingen förståelse att ge dem. Jag tror att de aldrig, aldrig blir friska och att de därför ska låsas in på livstid.

Hårda ord?
Ja.

Men det måste saknas viktiga bitar i både huvud och själ där. Empati, till exempel, kan de ju inte ha ens ett kryddmått av. Och de är ju inte alls vuxna, eftersom de inte har förstått vilket ansvar en vuxen människa ska ta. Dessutom har de något allvarligt fel på sin sexualdrift, som kräver dominans och maktspel. De förstår heller inte sociala spel eller samhällets regler.

Det är helt enkelt allvarliga fel på dem, om du frågar mig. Och jag blir så jävla arg att jag darrar när jag tänker på att de kan dömas för grov våldtäkt mot barn och sitta i fängelse i bara två år!!!! Hade jag fått bestämma, hade de kastrerats och stängts in på livstids tvångsarbete.

Ärligt talat tycker jag inte ens att de har existensberättigande. Här erkänner jag att jag är en smula omänsklig, men det är så jag känner. För min del hade man gärna fått införa dödsstraff för de här dåden.

Sant: Jag är helt oresonlig – och jag står för det.

För mig är det betydligt värre att förgripa sig sexuellt på barn än att mörda någon. Visst är det trist att någon dör, men då lider de i alla fall inte. Att börja sitt liv med att en vuxen person, någon man litar på, utnyttjar en på obegripliga, skamliga sätt för sin egen njutning, förstör ju ett helt liv. Förövarna dömer sina offer till en livstid av dålig självkänsla, ofta olika typer av beroenden, till grubblerier och dåliga relationer. Det är vidrigt! Så maktlösa som dessa barn måste känna sig... Jag kan inte andas när jag tänker på det.

Jag säger bara det: Dessa brott borde bestraffas betydligt hårdare. Kunde jag ändra på EN sak i hela vårt samhälle, så skulle det vara detta: Livstidsstraff för våldtäkt mot barn.

Och du som är pedofil: Håll dig undan, så långt bort du kan från mig och alla mina närstående. Det är ett gott råd. Så blir vi inte olyckliga, varken du eller jag.

1 kommentar:

  1. Håller med dig till 100%, har själv skrivit två inlägg i detta ämne på min blogg. /Ulla S

    SvaraRadera