torsdag 15 april 2010

Arg-knappen

Jag har en arg-knapp.
Den är mycket spännande; man behöver bara nudda den, så blir jag tvärarg.

Vissa ämnen/teman har automatisk knapptryckning:
- Orättvisor, t ex stora som hoppar på små.
- Respektlöst beteende, t ex ovilja att respektera en åsikt.
- Våld mot barn.
- Idioti, byråkrati och självömkan.

När arg-knappen har tryckts in, sker direktinsprutning av adrenalin i alla vitala system.
Hjärtat slår hårt och fort, ansiktet blir rött, hela kroppen börjar darra.

Jag har ägnat ett halvt liv åt att hjälpligt dölja dessa effekter.
Det gör ont i själen och kroppen.

Nu tror jag att jag i lite högre grad vågar släppa ut ilskan. Folk omkring får helt enkelt acceptera att jag har humör. Förresten tror jag att de redan har listat ut det, trots mina tappra försök att lägga locket på...

En del surar, andra drömmer sig bort, några drar sig undan och jag blir arg.
Det är helt i sin ordning.
Vi är ju skapta som vi är - perfekta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar